CO JEM W CIĄGU DNIA? ZIELONY JADŁOSPIS CZ.II

Prosiliście o więcej jadłospisów więc teraz zebrałam wszystko z ostatnich dwóch tygodni. Ten jadłospis jest wynikiem czyszczenia szafek kuchennych i lodówki z resztek. Dlatego niech was nie zdziwi, że wiele pozycji się powtarza. Zakupy zrobiłam dopiero pod koniec pierwszego tygodnia więc z pewnością zauważycie, w którym miejscu coś się zmieniło. W tym jadłospisie większość propozycji jest typowo wegańska oraz bezglutenowa. Dania te kolejno otrzymały oznaczenie V oraz GF. Owoców wiadomo oznaczać nie trzeba, więc nie doszukujcie się tam niczego ;)
Zapraszam do lektury! 




DZIEŃ I:
Ś: owsianka z bananem na mleku ryżowym (V)
II Ś:  2 male jabłka i 4 daktyle
O: zielona fasolka w sosie miodowo sezamowym (ok 400g całość) (V, GF)
K: kasza gryczana z ciecierzycą w  sosie pomidorowym (V, GF)

DZIEŃ II:
II Ś: sałatka owocowa (mandarynka, jabłko, winogrona)
O: naleśnik gryczany ze szpinakiem i pieczarkami (GF)
K: kasza jęczmienna w sosie pieczarkowym + sałata (mix świeżych warzyw ze słonecznikiem i orzechami) (V)


frytki z batata i marchewki + pesto szpinakowo - bazyliowe
DZIEŃ III:
II Ś: jabłko i kawa z aeropressu 
O: naleśnik gryczany z resztą kaszy jęczmiennej + sałata (mix świeżych warzyw ze słonecznikiem i orzechami)
K: domowe pesto szpinakowo-bazyliowo-czosnkowe z makaronem orkiszowym (V)


owocowe smoothie z malinami 

DZIEŃ IV
Ś: jajecznica z dwóch jaj z pieczarkami + sałata (mix świeżych warzyw ze słonecznikiem i orzechami) (GF)
II Ś: owocowe smoothie (banan, mrożone maliny, maca, siemię lniane, mleko ryżowe) (V, GF)
O: czerwony ryż z ciecierzycą w sosie pomidorowo bazyliowym + brokuły na parze z tahini (V, GF)
K: pieczone marchewki i bataty z pesto szpinakowo-bazyliowym (V, GF)


czerwony ryż z ciecierzycą w sosie pomidorowo bazyliowym + brokuły na parze z tahini


DZIEŃ V:
Ten dzień zrobiłam sobie głównie na pokarmach płynnych, aby nieco odciążyć żołądek i układ pokarmowy. Czekają mnie intensywne dni w pracy więc nie chcę, aby moje jelita buntowały się w jakikolwiek sposób, co czasami mi się zdarza kiedy mam stresujący dzień. 
Ś: owocowe smoothie (banan, mrożone maliny, maca, siemię lniane, mleko ryżowe) (V, GF)
II Ś: kawowo-bananowo-orzechowe smoothie (V, GF)
O: czerwony ryż z ciecierzycą w sosie pomidorowo-bazyliowym + brokuły na parze z pesto szpinakowo-bazyliowym (V, GF)
P: nektarynka i jabłko
K: wegańska zupa krem z pora, pietruszki i ziemniaków (V, GF)


kawowo-orzechowo-bananowe smoothie

DZIEŃ VI:
Ś: jaglanka na mleku kokosowym + świeże borówki i maliny (V, GF)
O: naleśnik gryczany ze szpinakiem, pieczarkami i cebulą (GF)
P: wegańska zupa krem z pora, pietruszki i ziemniaków (V, GF)
K: wegańska sałatka Cezar z pieczonym tofu i ciecierzycą (V, GF)


wegańska sałatka Cezar z pieczonym tofu i ciecierzycą 


DZIEŃ VII:
Ś: bananowo-kawowe smoothie (2 banany, podwójne espresso, łyżka masła orzechowego, łyżka sproszkowanej macy, łyżka siemienia lnianego, mleko kokosowe) (V, GF)
II Ś: wegańska sałatka Cezar z pieczonym tofu i ciecierzycą (V, GF)
O: gulasz z soczewicy z ryżem w sosie pomidorowym (V, GF)
K: pieczony batat z awokado (V, GF)


jaglanka na mleku kokosowym + świeże borówki i maliny 


DZIEŃ VIII:
Ś: pankejki cieciorkowo - gryczane z bananem i syropem klonowym (GF)
O: naleśnik gryczany ze szpinakiem, pieczarkami, jajkiem i cebulą (GF)
P: lody śmietankowe (GF)
K: gulasz z soczewicy z ryżem w sosie pomidorowym + brokuły na parze (V, GF)


pankejki cieciorkowo - gryczane z bananem i syropem klonowym

DZIEŃ IX:
Ś: komosa ryżowa z bananem, daktylami i syropem klonowym (V, GF)
II Ś: 2 jabłka + sojowe cappuccino
O: naleśnik z kozim serem, orzechami i miodem (GF)
K: sałatka ze świeżych warzyw z kozim serem (GF)


sałatka ze świeżych warzyw z orzechami

DZIEŃ X:
Ś: jagielnik z borówkami i marakują (ogromna porcja) (V,GF)
O: nie zjadłam nic przez cały dzień
P: kakao na mleku kokosowym (V,GF)
K:pasztet z soczewicy z kaszą gryczaną i duszoną papryką na ostro (V,GF)


pasztet z soczewicy

DZIEŃ XI:
Ś: owsianka z jabłkiem, bananem, miodem i cynamonem (V)
O: obiad na mieście: burger ze słodkich ziemniaków i fasoli + grillowane warzywa: brokuły, bakłażan, cukinia (V, GF)
P: jagielnik z borówkami (V, GF)
K: frytki z batata i pietruszki (korzeń) z dodatkiem awokado (V, GF)


warzywna sałatka z jajkiem i awokado


DZIEŃ XII:
Ś: smoothie owocowe (banan, truskawki, maca, siemię lniane, daktyle, płatki owsiane, mleko ryżowe) (V)
II Ś: chleb żytni z ogórkiem, bakłażanem i awokado (V)
O: naleśnik cieciorkowo - gryczany z pieczarkami, bakłażanem, szpinakiem i suszonymi pomidorami (V, GF)
P: orzechy i rodzynki
K: wegański krem ze szparagów i pora (V, GF)


wegański krem ze szparagów i pora 

DZIEŃ XIII:
Ś: smoothie owocowe (banan, truskawki, mango, maca, siemię lniane, daktyle, płatki owsiane, mleko ryżowe) (V)
II Ś: jabłko
O: naleśnik gryczany ze szpinakiem i kozim serem (GF)
P: orzechy
K: wegański krem ze szparagów i pora + pasztet z soczewicy z ryżem basmati i sałatką ze świeżych warzyw (V,GF)


wegański jagielnik z borówkami

DZIEŃ XIV:
Ś: jajecznica z 3 jajek + sałata (GF)
II Ś: smoothie owocowe (banan, truskawki, mango, maca, siemię lniane, daktyle, płatki owsiane, mleko ryżowe) (V)
O: wegański pasztet z soczewicy (V, GF)
K: kasza gryczana z domowym sosem ajvar (V, GF)




Przepisy na poszczególne dania będą się regularnie pojawiały na blogu, więc śledźcie mnie na bieżąco na Facebook'u!


Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Copyright © 2016 ŻYJ ZIELONO , Blogger