CO JEDZĄ WŁOSY - CZYLI JAK SIĘ ODŻYWIAĆ ABY MIEĆ PIĘKNĄ CZUPRYNKĘ

Marzysz o pięknych, długich i lśniących włosach? Zazdrościsz koleżankom bujnych pukli, podczas gdy sama masz krótką fryzurę? Każda z nas chce mieć piękne i zdrowe włosy - są oznaką zdrowia i kobiecości. Ponadto fryzura z długich włosów znacznie odmładza. Jednak katujemy je drogeryjnymi farbami, prostownicą, używamy nieodpowiednich szamponów, wydajemy fortunę na kosmetyki do pielęgnacji zewnętrznej, nie zastanawiając się, że włosy potrzebują także odżywienia od wewnątrz. Co z tego jeśli wydasz 200 zł na odżywkę cud - skoro Twoja dieta pozostawia wiele do życzenia. Odpowiednie pokarmy, bogate w minerały i składniki odżywcze sprawią, że Twoje włosy nabiorą blasku, będą szybciej rosły i przestaną wypadać. 
Pomóż swoim włosom szybciej rosnąć jedząc regularnie tych 10 pokarmów. 
Zapraszam do lektury! 





1) Jajka - Są najlepszym źródłem protein - budulca dla włosów. Zawierają biotynę i witaminę B12. Pamiętaj, żeby wybierać jajka od szczęśliwych kur, a nie z supermarketu, będziesz mieć pewność, że takie jaja zawierają wszystkie składniki odżywcze. Jedz jajka na śniadanie (przepisy tutaj) lub dodawaj do sałatek.

2) Płatki owsiane - zawierają dużo krzemu, cynku, żelaza i witamin z grupy B. Owsianka to również rewelacyjne śniadanie - a fajnie jest wiedzieć, że dzięki pożywnemu śniadaniu wpływamy także na swoją urodę, ale także doskonała przekąska na podwieczorek. O tym, dlaczego warto jeść owsiankę przeczytacie tutaj.


Pyszna, zdrowa i kolorowa owsianka z owocami i orzechami
 poleca się na śniadanie.

3) Ciemnozielone warzywa - szpinak, brokuły, jarmuż, brukselka, sałata - to doskonałe źródła witamin A i C, które wzmacniają cebulki włosów. Zielone koktajle na ich bazie powinny znaleźć się na stałe w Twoim menu, jeśli chcesz aby Twoje włosy rosły szybciej i nie wypadały.

4) Orzechy - włoskie, laskowe, brazylijskie - są świetnym źródłem selenu, który pomaga utrzymać w zdrowiu skórę głowy - ponadto są fantastyczną przekąską do kawy, zamiast słodkiego i tuczącego ciasta.

google grafika

5) Warzywa strączkowe
- warzywa takie jak fasola, bób, ciecierzyca czy soczewica, zawierają sporo budulcowego białka, a także minerały: cynk i żelazo - niezbędne dla zdrowia włosów i paznokci.

6) Pestki dyni - pestki zawierają witaminy z grupy B, mikroelementy, takie jak: mangan, magnez, żelazo, fosfor, a także cynk - który jest bardzo pomocny w leczeniu trądziku, włosów ze skłonnościami do wypadania, czy łamiących się paznokci! Właśnie pestki dyni mają zbawienne działanie na nasze problemy z wypadaniem włosów.

7) Ciemny ryż i produkty pełnoziarniste - w zewnętrznej otoczce ziarna znajdują się spore ilości witamin z grupy B oraz wit. E, żelaza, fosforu, potasu i wapnia. Ten odżywczy zestaw sprawi, że Twoje włosy staną się gęste i błyszczące. Zamień więc białe pszeniczne makarony, pieczywo i mąkę na te z pełnego ziarna lub z innych zbóż takich jak żyto, orkisz czy gryka.

8) Czerwone i pomarańczowe warzywa - marchewka, pomidory czy papryka to źródło beta - karotenu, który przekształca się w witaminę A. Ta z kolei przyspiesza odnawianie się komórek, z których zbudowane są włosy. Wzmaga też produkcję keratyny - głównego budulca włosów oraz chroni je przed toksynami z zewnątrz.

google grafika

9) Siemię lniane - pite w postaci koktajlu dostarczy nam szereg zbawiennych składników. Wystarczy na noc zalać łyżeczkę ziarenek siemienia gorącą wodą, a rano dodać np. do owsianki lub koktajlu z owocami. Prócz wpływu na włosy, zadziała także niczym osłona dla naszego układu odpornościowego. 

10) Oliwa z oliwek  - to bogactwo naturalnego przeciwutleniacza - witaminy E - niezwykle ważnej dla naszych włosów, a także źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych. Dzięki tym składnikom czupryna stanie się błyszcząca i sprężysta. Pamiętajcie tylko aby spożywać oliwę z oliwek na surowo np. do sałatek. Wybierajcie tą z oznaczeniem extra virgin, wszelkie inne to podróbki nie warte wydawania pieniędzy. 
 

Pamiętajcie, że naturalne, racjonalne i zbilansowane odżywianie to nie jest chwilowa moda, a gwarancja zdrowia, dobrego samopoczucia i pięknego wyglądu przez długie lata. A chyba wszystkim na tym zależy, prawda? 😉



Spodobał Ci się wpis? Polub na facebook'u! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 ŻYJ ZIELONO , Blogger