WYTRAWNE PANKEJKI BEZGLUTENOWE

Poniedziałek rozpoczęliśmy dzisiaj niezwykle smakowicie. Pomysł na pankejki podsunął mi mój jeszcze nie-mąż. Wczorajszego wieczoru poprosił mnie o naleśniki na śniadanie, pomyślałam więc, że zamiast naleśników, zrobię pankejki, których nie jadłam całe wieki. Jako, że jestem osobą, która kiedy korzysta z czyjegoś przepisu to zawsze coś zepsuje, postanowiłam zrobić własną wersję pankejków. U nas w domu unikamy glutenu, zwłaszcza białej mąki, więc moja wersja powstała z dwóch bezglutenowych mąk. Mąki gryczanej, mąki z ciecierzycy oraz dodatku sproszkowanego korzenia macy. Pankejki z mojego przepisu wpisują się zarówno w dietę wegetariańską, wegańską jak i bezglutenową, a czas przygotowania to zaledwie 15 minut. Nie-mąż zadowolony, bo dostał naleśnika i ja szczęśliwa, bo przepis się udał. Pankejki wyszły idealnie puszyste i zwarte, lekko wilgotne w środku i wytrawne w smaku. Właśnie takie jak chciałam! 




Składniki na 15 sztuk (3 porcje): 

Ciasto:
2 łyżki mąki gryczanej
3 łyżki mąki z ciecierzycy
1 łyżka sproszkowanego korzenia macy
1 jajko (w wersji wegańskiej zastąpić rozgniecionym bananem)
Płaska łyżeczka sody oczyszczonej
Szklanka wody
Łyżka oliwy z oliwek
Szczypta soli i pieprzu

Dodatki:
Syrop klonowy lub miód
Dowolne owoce (U mnie były banany, bo akurat nie miałam nic innego. Jednak równie świetnie będą się komponować z malinami, truskawkami czy brzoskwiniami.)
Wiórki kokosowe
Olej do smażenia np. kokosowy rafinowany


Składniki na ciasto dokładnie ze sobą wymieszać, powinno być dużo bardziej gęste niż ciasto na zwykłe naleśniki. W tym czasie nagrzać dużą patelnię z nieprzywierającą powłoką i posmarować cienką warstwą oleju. Za pomocą chochli wylewać ostrożnie ciasto formując małe placki. Smażyć ok. 1 minuty z każdej strony. Podawać z dodatkami. 
Smacznego! 


Naleśniki są świetnym posiłkiem przed ciężkim dniem. Sycą na długo dzięki błonnikowi z mąk i zapewniają sporą dawkę energii, dzięki dodatkowi w postaci macy. Ponadto są lekkostrawne i nie wywołują skoków insulinowych. Mąka gryczana jest świetnym źródłem żelaza i magnezu - dwóch ważnych pierwiastków do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego, natomiast mąka z ciecierzycy dostarcza sporą dawkę aminokwasów. Obie mąki w połączeniu są rewelacyjnym źródłem pełnowartościowego białka. 


Spodobał Ci się wpis? Polub na facebook'u i udostępnij znajomym! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 ŻYJ ZIELONO , Blogger