POLSKA SAŁATKA TABBOULEH

Dawno nie wrzucałam żadnych przepisów, nie mówiąc już o spisywaniu tego co jem! Obiecuję poprawę w przyszłym tygodniu i niebawem pojawi się kolejny zielony jadłospis na cały tydzień. 
No dobrze ale przechodzimy do rzeczy. Mam dla was dzisiaj coś wyjątkowego. Znacie tabbouleh? Wiem, wiem... nie ma czegoś takiego jak polskie tabbouleh, ale czytajcie dalej! Pomysł na świeżą i orzeźwiającą sałatkę, która świetnie nada się na upały, jest tania i jednocześnie banalnie prosta w wykonaniu, pojawił się w mojej głowie dziś rano. Tydzień temu zakupiłam doniczkę pietruszki i tak sobie biednie dogorywała na parapecie, więc przyszła pora aby ją zużyć. Co mi pierwsze przyszło do głowy, to tabbouleh! Przepisów na tą arabską sałatkę możemy znaleźć w internecie całe mnóstwo. Jedni podają ją z bulgurem, drudzy z kuskusem, a ja zrobiłam ją z... naszą polską kaszą jęczmienną bo nie miałam nic innego😅 I wiecie co? Wyszła nieziemsko aromatyczna, oczywiście wegańska i taka jak powinna być, czyli pyszna! 

Jest świetnym drugim śniadaniem lub kolacją, a sekretem jej obłędnego smaku jest zaledwie kilka składników. Zresztą sprawdźcie sami poniżej!




Oryginał tej sałatki pochodzi z Libanu i składa się w głównej mierze z mnóstwa pietruszki, mięty, soku z cytryny, pomidorów, papryki i opcjonalnie ogórka. Bazą sałatki, tak jak wspomniałam wcześniej, jest kus kus lub kaszka bulgur. Moja wersja z kaszą jęczmienną, jest nieco bardziej chrupka i nie wymaga dodatku orzechów (niektóre przepisy podają orzechy pini jako urozmaicenie).

Składniki:
- pęczek pietruszki
- 100 g suchej kaszy jęczmiennej
- 1 szt. czerwonej papryki
- 1 szt. dojrzałego średniego pomidora
- pół awokado
- sok ze świeżo wyciśniętej cytryny
- oliwa z oliwek
- pół łyżeczki suszonej kolendry (jeśli macie użyjcie świeżej)
- czosnek

Wykonanie:
Kaszę ugotować na sypko i wystudzić. Pietruszkę posiekać i wrzucić do miski, dodać pokrojoną w kostkę paprykę i pomidora. W osobnym naczyniu przygotować dressing: 2 łyżki oliwy z oliwek wymieszać z sokiem z cytryny oraz przeciśniętym przez praskę czosnkiem i kolendrą. Całość dokładnie wymieszać w misce. Gotowe!






Spodobał Ci się wpis? Polub na facebook'u i udostępnij znajomym! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 ŻYJ ZIELONO , Blogger